مسابقات قرآن كریم در ایران فرصتی مناسب برای هم اندیشی و یكدلی است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'حمزه تراوری' كه در بخش قرائت در مسابقات قرآن كریم در ایران شركت كرده است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سطح این مسابقات را بسیار عالی توصیف كرد و حضور قاریان و حافظان از سراسر كشورهای اسلامی و غیراسلامی در این مسابقات را صرف نظر از تفاوت در مذهب، نژاد، ملیت و قومیت در این مسابقات را از ویژگیهای منحصر به فرد این مسابقات دانست.

وی این مسابقات را دانشگاهی بزرگ برای فراگیری حظ معنوی و علمی از كلام وحی برای همه طلاب و مفسران علوم دینی و قرآنی در جهان اسلام معرفی كرد.

تراوری این گردهمایی بزرگ قرآنی، را فرصتی ارزشمند برای هم اندیشی مسلمانان و چنگ زدن به ریسمان الهی با استفاده از كلام وحی دانست.

این قاری مالیایی، ایران را كشوری كه سیره قرآن بر آن حاكم است، خواند و این ویژگی ممتاز را عامل اصلی خصومت قدرتهای استكباری جهان به خصوص آمریكا وغرب با ایران عنوان كرد و گفت: ' قدرتهای استكباری همواره با كلام خداوند در جنگ بوده اند. آنها حاكمیت قرآن بر هیچ كشوری را بر نمی تابند و علت خصومتشان با جمهوری اسلامی ایران هم همین عامل است'.

وی عمل به قرآن را مهمترین عامل وحدت میان آحاد مسلمانان جهان دانست و اظهار امیدواری كرد كه كشورهای مسلمان جهان با الگو گرفتن از سیره حاكمیتی ایران، قرآن و كلام وحی را راهنمای زندگی و حاكمیت خود برگزینند.

وی برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی در ایران را مایه وحشت دشمنان اسلام دانست و گفت كه این مسابقات از مظاهر عظمت و شكوه اسلام و هراس دشمنان اسلام است.

او افزود: 'اگر مسلمانان جهان به قرآن و كلام وحی چنگ بزنند و بهره كافی از كلام وحی ببرند، یقینا نه فقط در دین و معرفت، بلكه در همه شئون زندگی بشری شاهدی پیشرفتی بسیار عظیم تر از كشورهای غیر مسلمان خواهند بود'.

تراوری اضافه كرد: 'دشمنان اسلام بسیار بهتر از ما می دانند كه قرآن چیست و چگونه راهنمایی است، و بی دلیل نیست كه از حضورقرآن در زندگی بشری هراس و وحشت دارند . قرآن، همه مسلمانان جهان را حول محور اسلام گرد هم می آورد'.

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران كه از 28 خرداد در سالن همایش های برج میلاد تهران آغاز شده تا دوم تیرماه ادامه دارد.

مترجمام**1591**1588





:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: